HASTA HAKLARI
Aldığınız sağlık hizmeti ile ilgili olarak hasta haklarına ilişkin
görüş, öneri, teşekkür, sorun çözme ve şikayet başvurularınızı
Bakanlığımız Hasta Başvuru Bildirim Sistemi (HBBS) üzerinden
hastahaklari.saglik.gov.tr adresine yapabilirsiniz. Başvurunuz öncelikle
ilgili sağlık kuruluşu tarafından görülerek değerlendirmeye
alınacaktır.
Başvurunuzun çözümlenememesi durumunda ya da sizin isteğiniz
doğrultusunda il sağlık müdürlüğü bünyesinde oluşturulan “Hasta Hakları
Kurulu” tarafından incelenerek hasta hakkı ihlali olup olmadığına karar
verilecektir.
Hasta Olarak Haklarımız;
-
Hizmetten Genel Olarak Faydalanma,
-
Bilgilendirme ve Bilgi İsteme,
-
Sağlık Kuruluşunu ve Personelini Seçme ve Değiştirme,
-
Mahremiyet,
-
Rıza,
-
Güvenli Ortamda Sağlık Hizmeti Alma,
-
Dini Vecibelerini Yerine Getirebilme,
-
Saygınlık Görme ve Rahatlık,
-
Ziyaretçi ve Refakatçi Bulundurma,
-
Şikayet ve Dava Hakkı
Hasta Olarak Sorumluluklarımız;
· Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun
davranma ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir
parçası olduğu bilinciyle hareket etme,
· Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri
ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve
sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak
verme,
· Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelme ve tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunma,
· Randevu tarih ve saatine uyma ve değişiklikleri ilgili yere bildirme,
· İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterme,
· Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama,
· Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim birimine başvurma.